UVOD U LEAN
… jednodnevni seminar o osnovama Lean-a
Seminar učionica / Interaktivni webinar
Trajanje: 1 dan / Cijena: 200 €
“Out of clutter find simplicity. From discord find harmony. In the middle of difficulty lies opportunity.” ― Albert Einstein.
LEAN edukacija u učionici / interaktivni webinar
Uvod u Lean
Uvod u Lean je jednodnevni uvodni seminar koji Vas upoznaje s osnovama Lean-a, ključnim načelima, alatima, tehnikama, pristupom provedbi, načinu prepoznavanja 8 otpada i alatima za smanjenje ili uklanjanje tog otpada te poboljšanje produktivnosti. Seminar uključuje praktičnu vježbu kojom se dobiva uvid u potencijal učinkovite primjene Lean principa.
Tip seminara: seminar u učionici ili interaktivni webinar (alternativno zbog Covid-19)
Broj polaznika: maksimalan broj 12 polaznika
Preporučeni tip seminara: Radionica u učionici
Trajanje seminara: 1 dan (od 9:00 – do 15:00; Pauza 11:30-12:30)
Certifikat: Ne
Uvjerenje: Da; „Potvrda o uspješno završenom tečaju: Uvod u Lean – Toyota Production System”
Cijena seminara: 200 € po polazniku (za 7 ili više polaznika iz iste organizacije popust 15% (tj. 170 €po polazniku)) Kontaktirajte nas za informativnu ponudu
Jezik: predavanja hrvatski ili engleski, prateća literatura engleski.
Lean razmišljanje je opće prihvaćena metodologija kontinuiranog poboljšanja koja može uvelike pojednostaviti načine rada i poboljšati performanse u proizvodnim i uslužnim organizacijama. Lean pomaže organizacijama sagledati tokove stvaranja vrijednosti i procese s aspekta što zaista dodaje vrijednosti, a što je otpad.
Lean metodologija
Lean metodologija je nastala iz Toyota Production System Methodology® (TPS), na temelju Just In Time (JiT) filozofije upravljanja proizvodnjom i procesima. TPS je nastao 1954 godine, a osnove je postavio Sakichi Toyoda, a dodano razvio Kiichiro Toyoda. Sustav se unaprjeđuje, ali osnove koje su postavili su do danas aktualne. IZ TPS-a su nastale metodologije poput Lean, Agile, Scrum, Six Sigma (MDAIC) metodologija.
Cilj Lean metodologije: Ostvariti ciljanu količinu najefikasnije, s najboljom kvalitetom i uz najmanji trošak.
Lean metodologija temelji se na 4 osnovne komponente: (1) Poslovnoj filozofiji = Motivaciji i zadovoljstvu svih shareholdera, (2) Standardizaciji = preduvjet automatizacije i JiT filozofije, (3) Pull logikom procesa = povlačenjem rezultata prethodnih procesa i (4) Kaizen/Jidoka – stalnim nadzorom i unaprjeđenjem standarda i procesa ODMAH I U TRENUTKU KADA SE UOČI NEDOSTATAK.
TPS (odnosno Lean) je cjelovita metodologija upravljanja poslovanjem koja uključuje sve shareholdere u jedinstvenu poslovnu cjelinu. Indikator uspjeha primjene TPS-a u nekoj tvrtki prepoznaje se po motivaciji i zadovoljstvu (poslovnoj kulturi) svih shareholdera, gdje svaki vlasnik i zaposlenik znaju zašto rade u svojoj tvrtki, a kupac i dobavljač s tom tvrtkom.

Uvod u Lean – Sadržaj predavanja
1. Uvod u poslovne procese
- Osnovni pojmovi (Takt Time, Cycle Time, Lead Time)
- Različiti pristupi poslovnim procesima
2. Lean – Uvod u Lean
- Lean filozofija, Postavljanje ciljeva i očekivanja
- Hoshin Kanri (PDCA) – strateško planiranje
- Kano Quality – kvaliteta proizvoda
- 5S – radno mjesto
- Lean – Standardizacija
- Heijunka – Uloga standardizacije
- Lean metode identifikacije nedostataka – procesi*
- Value Stream Map – VSM
- 8 wastes ( 8 tipova gubitaka)
- Ishikawa – kategorizacija uzroka
- Kako postići Just In Time – Kanban
- Upravljanje kvaliteteom – Poka Yoke
- Samo procjena – Hensei
4. KAIZEN – kako postići „kontinuirano unaprjeđenje”
5. Vježba i kratka provjera usvojenog znanja