UVOD U SIX SIGMA

… jednodnevni seminar o osnovama Six Sigma metodologije

Seminar učionica / Interaktivni webinar
Trajanje: 1 dan / Cijena: 200 €

 

“If you can’t describe what you are doing as a process, you don’t know what you’re doing.” – W. Edwards Deming

UČIONICA / INTERAKTIVNI WEBINAR 2021



KONTAKT / PRIJAVA

SIX SIGMA edukacija u učionici / interaktivni webinar

Uvod u Six Sigma

Uvod u Six Sigma je jednodnevni uvodni seminar koji Vas upoznaje s osnovama Six Sigma-e, ključnim načelima, alatima, tehnikama, pristupom provedbi. Seminar uključuje praktičnu vježbu kojom se dobiva uvid u potencijal učinkovite primjene Six Sigma principa u organizaciji.

Tip seminara: seminar u učionici ili interaktivni webinar (alternativno zbog Covid-19)
Broj polaznika: maksimalan broj 12 polaznika
Preporučeni tip seminara: Radionica u učionici
Trajanje seminara: 1 dan (od 9:00 – do 15:00; Pauza 11:30-12:30)
Certifikat: Ne
Uvjerenje: Da; „Potvrda o uspješno završenom tečaju: Uvod u Six Sigma”
Cijena seminara: 200 € po polazniku (za 7 ili više polaznika iz iste organizacije popust 15% (tj. 170 €po polazniku)) Kontaktirajte nas za informativnu ponudu
Jezik: predavanja hrvatski ili engleski, prateća literatura engleski.

Six Sigma je metodologija za detekciju, analizu, uklanjanje i kontrolu defekata u procesima.

Lean (Toyota Production System)

Lean metodologija je nastala iz Toyota Production System Methodology® (TPS), na temelju Just In Time (JiT) filozofije upravljanja proizvodnjom i procesima. TPS je nastao 1954 godine, a osnove je postavio Sakichi Toyoda, a dodano razvio Kiichiro Toyoda. Sustav se unaprjeđuje, ali osnove koje su postavili su do danas aktualne. IZ TPS-a su nastale metodologije poput Lean, Agile, Scrum, Six Sigma (MDAIC) metodologija.

Cilj Lean metodologije: Ostvariti ciljanu količinu najefikasnije, s najboljom kvalitetom i uz najmanji trošak.

Lean metodologija temelji se na 4 osnovne komponente: (1) Poslovnoj filozofiji = Motivaciji i zadovoljstvu svih shareholdera, (2) Standardizaciji = preduvjet automatizacije i JiT filozofije, (3) Pull logikom procesa = povlačenjem rezultata prethodnih procesa i (4) Kaizen/Jidokastalnim nadzorom i unaprjeđenjem standarda i procesa ODMAH I U TRENUTKU KADA SE UOČI NEDOSTATAK.

TPS (odnosno Lean) je cjelovita metodologija upravljanja poslovanjem koja uključuje sve shareholdere u jedinstvenu poslovnu cjelinu. Indikator uspjeha primjene TPS-a u nekoj tvrtki prepoznaje se po motivaciji i zadovoljstvu (poslovnoj kulturi) svih shareholdera, gdje svaki vlasnik i zaposlenik znaju zašto rade u svojoj tvrtki, a kupac i dobavljač s tom tvrtkom.

Six Sigma

Six Sigma (DMAIC) je razvijena 1970 u SAD-u na temelju TPS. Ona kombinira strukturirane korake (Define; Measure, Analyze, Improve, Control) i statističke metode za detekciju, analizu, uklanjanje i kontrolu defekata u procesima. Six Sigma sadrži i DMADV (or DMEDI) (Define, Measure; Analyze; Design; Verify) za dizajn novih procesa za nove produkte, servise. Six Sigma također koristi VSM ali za manje poslovne segmente i unaprjeđenja procesa. Six Sigma zahtijeva odlično poznavanje statističkih metoda i alata u cilju ispravne detekcije i definicije defekta te njihovog utjecaja na konačni ishod.

Six Sigma DAMIC je strukturirana procesno orijentirana metodologija koja daje najbolje rezultate kada su procesi barem djelomično digitalizirani, odnosno u nekom od IT sustava. .

Lean Six Sigma (LSS)

Lean Six Sigma nastaje krajem prošlog stoljeća, a značajniju primjenu ima od 2005. do danas. LSS kombinira prednosti obje metode. Lean metodologijom proširuje poslovni zahvat, a strukturirani pristup koristi od SIX SIGMA DMAIC metodologije.

Lean metodologija zahtjeva iskustvo i cjelovito sagledavanje problema koji se želi riješiti, Six Sigma zahtjeva odlično metodičko i statističko znanje koje će prepoznate probleme iz Lean metodologije uobličiti u konkretne podatke i pokazatelje. Lean metodologija u korekciji nedostataka (waste – defect) koristi soft metode (KANBAN, HENSEI; POKA-YOKE; HEIJUNKA, GENBA, GENCHI GENBUTSU, JIDOKA, 5S, KANO,…) koje primarno djeluju na kulturu rada i odgovornosti u tvrtki, Six Sigma primarno djeluje na IT podržane procese i automatizaciju procesa (materijalne izmjene u procesima) i KPI-jeve.

Six Sigma metodologija

Six Sigma (DMAIC) je razvijena 1970 u SAD-u na temelju TPS. Ona kombinira strukturirane korake (Define; Measure, Analyze, Improve, Control) i statističke metode za detekciju, analizu, uklanjanje i kontrolu defekata u procesima. Six Sigma sadrži i  DMADV (or DMEDI) (Define, Measure; Analyze; Design; Verify) za dizajn novih procesa za nove produkte, servise. Six Sigma također koristi VSM ali za manje poslovne segmente i unaprjeđenja procesa. Six Sigma zahtijeva odlično poznavanje statističkih metoda i alata u cilju ispravne detekcije i definicije defekta te njihovog utjecaja na konačni ishod.

Six Sigma DMAIC je strukturirana procesno orijentirana metodologija koja daje najbolje rezultate kada su procesi barem djelomično digitalizirani, odnosno u nekom od IT sustava. .

Identificirati poslovni problem, ustanoviti uzroke (defekte) koji su doveli do problema, statistički dokazati relevantnost defekata i utjecaj na poslovanje, identificirati i ukloniti uzroke i uspostaviti kontrolu nad procesom.

Six Sigma je nastala 70-tih godina prošlog stoljeća kao zasebna metodologija koja se prvenstveno bazirala na statističkim metodama. Kasnije se nadograđivala da bi se danas koristila isključivo u kombinaciji sa Lean metodologijom u okviru Lean Six Sigma. Six Sigma DMAIC je strukturirani procesni model koji projektno vodi korisnika do ciljanog rezultata. Rezultat se mjere statistički različitim dijagramima, a najčešće se mjeri Gauss krivuljom koja pokazuje napredak u vremenu.

Six Sigma najbolje rezultate pokazuje kada imamo dovoljno vjerodostojnih podatka da napravimo analizu, odnosno ako su procesi digitalizirani. Six Sigma se primjenjuje najčešće projektno kada po pojedinom poslovnom problemu. Najveći izazovi u primjeni Six Sigme su statističke obrade podataka, odnosno posjedovanje kvalitetnog i vjerodostojnog izvora podataka za analizu i donošenje zaključaka. Zato je potrebno iskustvo u tumačenju podatka u cilju razumijevanja i pronalaženja root-cause-a. Six Sigma se danas rijetko koristi kao posebna metodologija. Najčešće se najčešće primjenje zajedno s Lean metodologijom i nazivom Lean Six Sigma metodologija.

Glavne prednosti korištenja Six Sigma metodologije su u strukturiranom pristupu problemu i statističkim analizama koje daju vjerodostojan prikaz trenutnog stanja sposobnosti isporuke, uzroka problema i napretka nakon korekcije. Six Sigma ne daje odgovor na pitanje kako riješiti problem, već to prepušta organizaciji. Six Sigma ima odlično definirane metode mjerenja napretka nakon faze Improve.  Integracijom s Lean metodologijom Six Sigma dobiva i dimenziju načina rješavanja.

Uvod u Six Sigma – Sadržaj predavanja

1. Uvod u poslovne procese

  • Osnovni pojmovi Osnovni pojmovi (Takt Time, Cycle Time, Lead Time)
  • Različiti pristupi poslovnim procesima
  • Value Stream Mapping – osnove

2. Six Sigma – DMAIC – Case Study

  • Zašto Six Sigma
  • DMAIC – Define – Definiranje problema i mogućih rješenja (VoC)
  • DMAIC – Measure – Mjerenje procesa i analiza sposobnosti isporuke
  • DMAIC – Analyze – Analiza temeljnih uzroka problema (RCA)
  • DMAIC – Improve – Eliminacija uzroka problema – defekata
  • DMAIC – Control – Jesmo li ostvarili unaprjeđenje – SPC

4. Six Sigma DMADV – Metoda dizajna procesa za nove proizvode – razlika DMAIC

5. Vježba i kratka provjera usvojenog znanja

LEAN - SIX SIGMA
Seminari u učionici / Interaktivni webinari / E-learning



LEAN & SIX SIGMA - SEMINARI U UČIONICI
LEAN & SIX SIGMA - E-LEARNING