ITIL® 4 Edukacija
ITIL 4 je suvremeni okvir za upravljanje IT uslugama (ITSM) koji pomaže organizacijama stvarati i isporučivati vrijednost kroz suradnju, agilnost i stalno poboljšavanje. Umjesto rigidnih procedura, naglasak je na ishodima za korisnika, cjelovitom pogledu na tok vrijednosti i praktičnim, “lightweight” praksama.
Što ITIL 4 donosi
- Service Value System (SVS) – model koji opisuje kako se prilike i zahtjevi pretvaraju u vrijednost. Sastoji se od vođenja (governance), lanca vrijednosti usluge (SVC), praksi i kontinuiranog poboljšavanja.
- Guiding Principles – 7 načela (fokus na vrijednost, počni gdje jesi, iterativno s povratnom informacijom, surađuj i potiče vidljivost, radi cjelovito, zadrži jednostavno i praktično, optimiziraj i automatiziraj).
- Service Value Chain (SVC) – operativni model s aktivnostima: Plan, Improve, Engage, Design & Transition, Obtain/Build, Deliver & Support.
- Prakse (34) – fleksibilne sposobnosti (nasljednici “procesa”) koje se prilagođavaju kontekstu, npr. Incident Management, Change Enablement, Service Request Management, Problem Management, Service Level Management, Monitoring & Event Management, Release/Deployment Management, IT Asset & Configuration Management.
Zašto je ITIL 4 relevantan
- Ubrzava isporuku i smanjuje rizike kroz “risk-based” promjene.
- Povezuje IT i biznis zajedničkim jezikom vrijednosti i iskustva korisnika.
- Radi s Agile/DevOps/SRE – nije u suprotnosti, već se nadopunjuju.
- Mjerljivost i transparentnost – jasni KPI-jevi i kontinuirano poboljšavanje.
Kome je ITIL 4 namijenjen
- Organizacijama koje žele standardizirati isporuku IT usluga bez prekomjerne birokracije.
- Timovima koji trebaju bolju vidljivost, brže promjene i stabilne produkcijske usluge.
- Okruženjima s regulatornim zahtjevima koja traže upravljivost i dosljednost.