ITIL v3
Baza znanja
ITIL v3 (2011) je klasični okvir za upravljanje IT uslugama (ITSM) temeljen na životnom ciklusu usluge. Cilj je uskladiti IT s poslovnim potrebama te isporučivati predvidljive, kvalitetne i isplative usluge kroz standardizirane procese, jasne uloge i mjerne pokazatelje.
Najbolje prakse ITIL v3 su detaljno opisane u pet osnovnih publikacija koje opisuju Životni ciklus usluge (eng. ITIL Service Lifecycle): Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation & Continual Service Improvement.
ITIL v3 – baza znanja
Moderni IT Service Management se bazira na najboljim praksama (eng. Best practice) dokumentiranim u IT Infrastructure Library (ITIL) knjigama. ITIL je razultat projekta dokumentiranja najboljih praksi na području IT-a kojeg je 80-ih pokrenula engleska vlada, a koji je uključio velik broj IT organizacija (kako vladinih, tako i ne-vladinih). Danas ITIL doživljava svoje četvrto izdanje (ITIL 4) i postao je de-facto standard na području IT Service Managementa.
Također, ISO 20000 standard za najbolju praksu u IT Service Management-u je baziran na ITIL-u.
ITIL je najprihvaćeniji pristup upravljanju IT uslugama u svijetu. ITIL pomaže pojedincima i organizacijama u korištenju IT-a za realizaciju poslovnih promjena, transformaciju i rast.
ITIL v3 – Service Lifecycle
Najbolje prakse ITIL v3 su detaljno opisane u pet osnovnih publikacija koje opisuju Životni ciklus usluge (eng. ITIL Service Lifecycle):
Ovih pet svezaka mapiraju cijeli ITIL životni ciklus usluge, počevši od prepoznavanja potreba korisnika i pokretanja IT zahtjeva, preko dizajna i implementacije usluge, te na kraju, faze pružanja, praćenja i poboljšanja usluge.

