
Six Sigma edukacija i certifikacija
Six sigma teži poboljšati kvalitetu izlaznog proizvoda procesa otkrivajući i otklanjajući uzroke defekata i minimiziranjem varijabilnosti u proizvodnom i poslovnom procesu.
Six Sigma je rezultatski orijentiran i strukturiran način rada na poboljšanjima, s jasnom raspodjelom odgovornosti, a s ciljem postizanja značajnih rezultata (skokovita poboljšanja) i jasnom usmjerenošću na:
- kupca (unutarnjeg, vanjskog)
- rješavanje dosad nerješivih ili neprepoznatih problema
- reduciranje i eliminacija varijacija procesa kao i na poboljšanje njegove sposobnosti.
- projektni pristup i primjena DMAIC procesa (metoda za rješavanje problema)
- široka primjena statističkih i alata kvalitete.
- jasno definirane uloge i infrastruktura
- Mjerenje
- Analiza
- Unapređenje
- Kontrola
Da bi se postigla zadnja (6.-a) razina ne smije se napravit više od 3.4 greške na milijun pokušaja. No, određivanje sigma razine koja se želi doseći treba se vršiti za svaki projekt pojedinačno ovisno o ekonmskoj isplativosti, da se ne bi premašila dobit koja se želi ostvariti.
- DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control)
- DMADV (Define-Measure-Analyze-Design-Verify)
DMAIC – se korist za unapređenje postojećih poslovnih procesa, odnosno upravljanje njihovom kvalitetom. Realizirat će se kroz sljedećih pet koraka:
- D – Definiranje (Define) postojećih procesa i ciljeva projekta upravljanja kvalitetom tih procesa visoke razine.
- M – Mjerenje (Measure) ključnih aspekata postojećih procesa i prikupljanje potrebnih, odnosno relevantnih podataka.
- A – Analiziranje (Analyze) podataka kako bi se utvrdili odnosi između uzroka i posljedica, tj. kako bi se utvrdilo što su uzroci defektima u postojećim poslovnim procesima. Pritom valja osigurati (ili barem nastojati osigurati) obuhvaćanje svih čimbenika od utjecaja na odnose uzroka i posljedica.
- I – Unapređenje (Improve) ili optimiziranje procesa zasnovano na izvršenoj analizi prikupljenih podataka.
- C – Kontrola (Control) kojom će se nastojati osigurati da svako odstupanje od zacrtanog cilja bude otklonjeno ili ispravljeno prije no što ono rezultira defektima.
DMADV – bit će primijenjena prilikom pokretanja novih procesa ili razvoja novih proizvoda. Metodologija DMADV je najpopularniji sastavni dio alatnog paketa DFSS (Design For Six Sigma). DFSS metoda ima za cilj kreirati proces koji ne stvara greške. Provodit će se također kroz pet koraka, ali ovoga puta sljedećih:
- D – Definiranje (Define) ciljeva pokretanja novih procesa ili razvoja novih proizvoda sukladnih potražnji klijenata i strategiji poslovanja tvrtke.
- M – Mjerenje (Measure) karakteristika procesa koje su od kritičnog utjecaja na njihovu kvalitetu te rizika kojima su procesi izloženi.
- A – Analiziranje (Analyze) mogućih opcija oblikovanja novih procesa ili proizvoda kako bi se utvrdilo koja je od njih najpovoljnija sa stajališta ostvarivanja zacrtanih ciljeva.
- D – Detaljno oblikovanje (Design) procesa ili proizvoda, optimizacija njihova dizajna i izrada plana implementacije odabranog dizajna.
- V – Verificiranje (Verify) dizajna, iniciranje pilot-projekata, implementacija novih poslovnih procesa i njihovo prepuštanje stvarnim vlasnicima procesa.
Oslanjajući se na navedene dvije metode, metodologija Six Sigma primjenjiva je praktički u svim područjima poslovanja, uključujući i primjenu informacijskih tehnologija.
No, Six Sigma se pokazala uspješnom u smanjenju varijance i defekta te povećanju produktivnosti i profita, ali nema potencijala za stvaranje novih poslovnih modela i inovacija. Za rješavanje tog aspekta uveden je novi element u Six Sigma metodologiju. Od originalon DMAIC (Define, Measure, Analyse, Improve, and Control) dobiven je DMAI2C (Define, Measure, Analyse, Innovate, Improve, and Control).
- Pripravnost na sve strože zahtjeve tržišta
- Smanjenje troškova (ne)kvalitete
- Povećanje prihoda
- Eliminaciju i smanjenje varijacija procesa
- Svladavanje vještina vođenja projekata
- Uključivanje širokog kruga ljudi i unapređenje kompetencija i kulture organizacije
- Poboljšanje kvalitete i povećanje zadovoljstva kupca
- Uspostava i zajedničkog globalnog jezika poboljšanja u cijelom lancu vrijednosti (dobavljač-proizvođač-kupac)
- Uključenost i zadovoljstvo zaposlenika
- Brže postizanje izvrsnosti
Jezici koje govorimo: hrvatski, engleski i njemački.
Za sve dodatne informacije, konaktirajte nas na
E-mail: info@itsm.hr.
Naša baza znanja!
Posjetite našu bazu znanja!
(posteri, ispitna pitanja, aplikacije, PPT-ovi, checkliste,...)
ITIL CobitInformation SecuritySCRUM / AGILEPMP/PMIPRINCE2
Neki od pojmova koje možete pronaći u našoj bazi znanja ...
COBIT 5 Key diagramsCOBIT 5 Tool-Kit SCRUM Poster (3 Pigglets)SCRUM PosterSCRUM Sprint PosterSCRUM SBOK Guide, 2013PRINCE2 Foundation Pre-course
Naša E-LEARNING ponuda!
COBIT 5 (e-learning):COBIT 5 Foundation
TOGAF seminari (e-learning): TOGAF Essentials 2018 * TOGAF 9 Foundation * TOGAF 9 Certified * TOGAF Foundation & Certified * TOGAF Certified and Implementation
IT4IT seminari (e-learning):IT4IT Foundation
Archimate seminari (e-learning):Archimate 3 Practitioner
BPMN 2.0 seminari (e-learning):BPMN 2.0 Foundation
LEAN seminari (e-learning): Lean Foundation and Management Overview (Level 1) * Lean Master Belt Practitioner (Level 1 and 2)
SIX SIGMA seminari (e-learning):Six Sigma Foundation Green Belt * Six Sigma Advanced
PRINCE 2 seminari (e-learning):PRINCE 2 Foundation *PRINCE 2 Practitioner
SCRUM/AGILE seminari (e-learning): Scrum Developer Certified (SDC) *Scrum Master Certified (SMC) * Scrum Product Owner Certified (SPOC) * Agile Expert Certified (AEC)
Information security (e-learning): ISACA Certified Information Security Auditor (CISA) * ISACA Certified Information Security Manager (CISM)) * Systems Security Certified Profesional (SSCP) * Certified Information Systems Security Professional (CISSP)
RESILIA seminari (e-learning):RESILIA Foundation *RESILIA Practitioner
CompTIA (e-learning): CompTIA A+ * CompTIA Linux * CompTIA Network * CompTIA Security
PMP (e-learning): PMP Certification Training * PMI Introduction * PMI Executive Strategy and Management * PMI Quality Management * PMI Risk Management * PMI Schedule and Cost Control * PMI Scope and Requirements * PMI Managing Project Teams * PMI Strategic Planning * PMI Project Management Skills for Non-project Managers
ITIL (e-learning): ITIL v3 FOUNDATION: ITIL v3 Foundation ITIL v3 INTERMEDIATE - Lifecycle: Lifecycle - Service Strategy (SS) * Lifecycle - Service Design (SD) * Lifecycle - Service Transition (ST) * Lifecycle - Service Operation (SO) * Lifecycle - Continual Service Improvement (CSI) ITIL v3 INTERMEDIATE - Capability: Capability - Operational Support and Analysis (OSA) *Capability - Release, Control and Validation (RCV) *Capability - Planning, Protection and Optimization (PPO) *Capability - Service Offerings and Agreements (SOA) ITIL v3 EXPERT: Managing Across Lifecycle ITIL v3 PRACTITIONER: ITIL Practitioner
HOT DOWNLOADS!
Poster! ITIL v3 Service Lifecycle model, ITS Partner - free download!
Poster! Implementing IT Service Management, ITS Partner - free download!
ITIL poster, CFN people CSE(Controlled Service Environment) Implementation roadmap - poster – Glenfis ) Android App - ITIL ® v3 Foundation Exam Questions Apple App - ITIL ® v3 Foundation Exam Questions
Save